اباذری، زهرا؛ پور نقی، رؤیا (1387). بررسی تطبیقی سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی شهید بهشتی، تربیت مدرس، تهران، و شهید بهشتی. فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 1 (1)، 1-12.
اشرفی ریزی، حسن؛ رمضانی، امیر؛ آقاجانی، حامد؛ کاظم پور، زهرا(1392). بررسی میزان سواد رسانهای و اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2 (2)، 17-34.
برجیان، مهشید؛ خسروی، فریبرز ( 1391). مهارت سواد اطلاعاتی کتابداران و میزان انطباق آن با استاندارد (ACRL) در کتابخانه ملی ایران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23 (2)،178-191.
پاینده، ابوالقاسم (1383). نهج الفصاحه: کلمات قصار پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله و سلم همراه با ترجمه فارسی و نمایه موضوعی. به اهتمام غلامحسین مجیدی خوانساری.- قم: انصاریان.
داورپناه، محمدرضا؛ قاسمی، علی حسین؛ سیامک، مرضیه (1387). سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان. تهران: دبیزش.
راستگو، اعظم؛ نادری، عزتالله ؛ شریعتمداری، علی؛ سیف نراقی، مریم (1389). بررسی تأثیر آموزش سواد اطلاعاتی اینترنت بر رشد مهارتهای حل مسئله دانشجویان. فصلنامه علمی و پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1 (4)، 1-22.
رضایی، عیسی؛ نیلی، محمدرضا؛ فردانش، هاشم؛ شاهعلیزاده، محمد (1393). تحلیل محتوای کیفی نظریه ارتباط گرایی و ارائه الگوی مفهومی طراحی زیست بوم های یادگیری. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی (مدیا)، 5 (1)، 33-45.
رضوان، آذین؛ کوکبی، مرتضی؛ بیگدلی، زاهد (1388) .بررسی میزان سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی استان خوزستان بهمنظور شناسایی نقاط قوت یا ضعف احتمالی آنها در این زمینه . پیام کتابخانه، 15(3)، 9-37.
صفوی، زینب؛ محبوب، سیامک (1391) .سنجش اثر سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی بر شاخصهای عملکرد کتابخانهای: نورد مطالعه، کتابخانههای عمومی شهر تهران. کتابداری و اطلاعرسانی، 16(2)،225-241.
صیفوری، ویدا؛ غفاری، سعید (1390). سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 1 (1)، 95-108.
علی نژاد، مهرانگیز، سرمدی، محمدرضا ؛ زندی، بهمن؛ شبیری، سید محمد (1390). سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش یادگیری الکترونیکی دانشجویان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 17 (3)، 337-371.
غلامی، طاهره (1394). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهینشهر. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی. 2 (3-4)، 1-12.
محمودی، علیرضا؛ یاری فیروزآباد، حسین (1391). بررسی و تعین سطح سواد اطلاعاتی گروههای تحصیلی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی.فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 5 (18)، 109-127.
میرحسینی، ناهید؛ پریرخ، مهری (1387). ارزشیابی تحصیلی، نظام نوین آموزش ابتدائی در ایران و جایگاه کتابخانههای مدارس در آن: گزارشی از یک پژوهش. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 11 (4)، 155-188.
نیکنام وظیفه، مهرداد؛ خسروی، فریبرز؛ طالبی، سهیلا (1393) .مقایسه سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی با دانشجویان کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات دانشگاه تهران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 25 (1)، 160-173.
نیلی، ترزا (2006). سنجش سواد اطلاعاتی با استفاده از ابزارها و تکالیف استاندارد. ( علیاکبر خاصه و رحیم علیجانی، مترجمان). تهران: چاپار.
هاشمیان، محمدرضا؛ آل مختار ، محمدجواد ؛ حسنزاده، اکبر (1392) . مقایسهی سواد اطلاعاتی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استاندارد قابلیتهای سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی. مدیریت اطلاعات سلامت، 10 (2)، 1-8.
Gross, M., & Latham, D. (2009). Undergraduate perceptions of information literacy: defining, attaining, and self-assessing skills. College & Research Libraries, 70(4), 336-350.
Janke, R., Pesut, B., & Erbacker, L. (2012). Promoting information literacy through collaborative service learning in an undergraduate research course. Nurse Education Today, 32(8), 920-923.
Koltay, T., Špiranec, S., & Karvalics, L. Z. (2015). The Shift of information literacy towards research 2.0. The Journal of Academic Librarianship, 41(1), 87-93.
Kultawanich, K., Koraneekij, P., & Na-Songkhla, J. (2015). Development and validation of the information literacy assessment in connectivism learning environment for undergraduate students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 174(0), 1386-1390.
Shanahan, M. C. (2007). Information literacy skills of undergraduate medical radiation students. Radiography, 13(3), 187-196.
Stewart, K. N., & Basic, J. (2014). Information encountering and management in information literacy instruction of undergraduate, students. International journal of information management, 34(2), 74-79.